Centre: Institut Esteve Terradas i Illa (Cornellà de Llobregat)
Cicle: Desenvolupament d'aplicacions multiplataforma
Inici: 5 de novembre de 2025
Final: 26 de novembre de 2025
Reealitzarem un joc del PONG amb un display específic de LEDs de 64x64 píxels.
El joc es centralitzarà en un servidor VPS on es podran connectar diversos tipus de clients: una app mòbil, un app desktop i el controlador del display (que serà una Raspberry Pi).
En total haurem de desenvolupar 4 aplicacions:
Tindreu la Raspberry Pi amb la instal·lació preparada a la que podreu accedir per WiFi i SSH.
El professor us indicarà la IP que us assignarà el AP segons la MAC del dispositiu.
Inici: 5 de novembre de 2025
Final: 12 de novembre de 2025
Hores estimades totals: 27,0
Afegir un README en cada repositori.
hores estimades: 1,0 Mòduls: MP06 MP07 MP08 MP09
- A més, compartir els projectes amb els mestres com a col·laboradors
hores estimades: 0,0 Mòduls: MP06 MP07 MP08 MP09
hores estimades: 4,0 Mòduls: MP07 MP08
hores estimades: 3,0 Mòduls: MP06 MP07 MP08 MP09
El SRV envia un broadcast amb 'Hola' a tots els clients.
La RPi es connecta al servidor en arrancar, automáticament, i demana missatge de configuració (nom del grup) i l'ha de mostrar en display. La RPi te emmagatzemada la URL de connexió amb el servidor en un fitxer JSON.
El SRV processa la petició de missatge de configuració de la RPi, aquest missatge està en un arxiu JSON de configuració al SRV.
hores estimades: 4,0 Mòduls: MP06 MP09
Només mostra la URL si RPi s'ha aconseguit connectar amb èxit amb SRV.
hores estimades: 1,0 Mòduls: MP08 MP09
- Les dades són: nom del jugador i adreça del servidor
- L'APP es mostra únicament en mode landscape (apaïsada).
- Després es queda a la pantalla d'espera d'inici de partida amb algun tipus d'animació indicant que s'està esperant la connexió del segon jugador.
hores estimades: 3,0 Mòduls: MP08 MP09
- Les dades són: nom del jugador i adreça del servidor.
- S'han de guardar en un arxiu de configuració (JSON) al desktop. Quan s'obre l'aplicació es carreguen les dades.
- Després es queda a la pantalla d'espera d'inici de partida.
hores estimades: 3,0 Mòduls: MP08 MP09
El compte enrera és de 3 segons.
S'ha de veure en tots els dispositius.
hores estimades: 3,0 Mòduls: MP07 MP08 MP09
hores estimades: 5,0 Mòduls: MP07 MP09
Inici: 12 de novembre de 2025
Final: 19 de novembre de 2025
Hores estimades totals: 24,0
hores estimades: 5,0 Mòduls: MP06 MP07 MP08 MP09
hores estimades: 3,0 Mòduls: MP06 MP09
Quan s'acaba el compte enrera, l'APP mostra la pantalla de joc.
- Al centre es mostra la partida (no implementada)
- A cada extrem (dreta i esquerra) apareix un slider deshabilitat.
- S'habilita un sol slider (l'altre romandrà inactiu):
- Slider esquerre si és el jugador 1
- Slider dret si és el jugador 2
- Quan es mou l'slider s'envia la posició al SRV.
- A la part superior apareix una barra d'estat amb els gols del jugador 1 i els del jugador 2.
hores estimades: 5,0 Mòduls: MP08 MP09
- Es controla la pala amb les tecles de les fletxes de cursor.
- DSK - RPi mostren les pales dels jugadors
hores estimades: 5,0 Mòduls: MP07 MP09
l'APP envia el valor del slider i pinta la paleta dels jugadors segons el què respongui el server
hores estimades: 6,0 Mòduls: MP08
Inici: 19 de novembre de 2025
Final: 26 de novembre de 2025
Hores estimades totals: 27,0
- La pilota surt a l'atzar cap a un dels dos jugadors
- La pilota surt del centre però només des de les posicions superior i inferior
- La pilota rebota a dalt i a baix
- La pilota rebota a les pales
hores estimades: 4,0 Mòduls: MP09
- Un jugador fa un gol quan el contrincant no pot fer rebotar la pilota amb la pala
- El servidor compta els gols de cada jugador
- Després d'un gol s'espera X segons i la pilota surt del centre en una direcció a l'atzar.
hores estimades: 2,0 Mòduls: MP09
- El número de gols per guanyar està al fitxer de configuració
- Quan acaba la partida, es guarda la informació als logs
hores estimades: 2,0 Mòduls: MP09
Mostrar la partida en temps real.
Es controla el final de partida i el compteig de punts.
Afegir un botó de final de partida per jugar de nou o sortir.
hores estimades: 3,0 Mòduls: MP08
Mostrar la partida en temps real.
Es controla el final de partida i el compteig de punts.
Afegir un botó de final de partida per jugar de nou o sortir.
hores estimades: 3,0 Mòduls: MP07
Mostrar la partida en temps real.
Es controla el final de partida i el compteig de punts (Jugador i Punts)
hores estimades: 4,0 Mòduls: MP06 MP09
Entregar al professor la APK de l'APP per ubicar-la en producció de forma descarregable.
Crear un QR Code per descarregar la APP. Mostrar el QR a la pantalla d'inici de la RPi.
Si no funciona el QR, fer-ho en paper, i posar el logo de l'equip a la RPi.
(Objectiu final per més endavant, acabar instal·lant RPi en una ubicació del centre)
hores estimades: 3,0 Mòduls: MP06 MP07 MP08 MP09
Fer un vídeo del projecte i publicar-ho a Youtube.
No ho deixeu per l'últim moment, planifiqueu el guió i dediqueu temps a l'edició.
Ha de publicitar el joc, les apps i la funcionalitat de la Display LED-RGB
IMPORTANT: Afegir el link del vídeo al vostre perfil de grup del portal de Scrum
hores estimades: 6,0 Mòduls: MP06 MP07 MP08 MP09
Inici: 5 de novembre de 2025
Final: 12 de novembre de 2025
Hores estimades totals: 19,0
Afegir un README en cada repositori.
hores estimades: 1,0 Mòduls: MP06 MP07 MP08 MP09
- A més, compartir els projectes amb els mestres com a col·laboradors
hores estimades: 0,0 Mòduls: MP06 MP07 MP08 MP09
hores estimades: 4,0 Mòduls: MP07 MP08
hores estimades: 3,0 Mòduls: MP06 MP07 MP08 MP09
El SRV envia un broadcast amb 'Hola' a tots els clients.
La RPi es connecta al servidor en arrancar, automáticament, i demana missatge de configuració (nom del grup) i l'ha de mostrar en display. La RPi te emmagatzemada la URL de connexió amb el servidor en un fitxer JSON.
El SRV processa la petició de missatge de configuració de la RPi, aquest missatge està en un arxiu JSON de configuració al SRV.
hores estimades: 4,0 Mòduls: MP06 MP09
Només mostra la URL si RPi s'ha aconseguit connectar amb èxit amb SRV.
hores estimades: 1,0 Mòduls: MP08 MP09
- Les dades són: nom del jugador i adreça del servidor
- L'APP es mostra únicament en mode landscape (apaïsada).
- Després es queda a la pantalla d'espera d'inici de partida amb algun tipus d'animació indicant que s'està esperant la connexió del segon jugador.
hores estimades: 3,0 Mòduls: MP08 MP09
- Les dades són: nom del jugador i adreça del servidor.
- S'han de guardar en un arxiu de configuració (JSON) al desktop. Quan s'obre l'aplicació es carreguen les dades.
- Després es queda a la pantalla d'espera d'inici de partida.
hores estimades: 3,0 Mòduls: MP08 MP09
Inici: 12 de novembre de 2025
Final: 19 de novembre de 2025
Hores estimades totals: 16,0
El compte enrera és de 3 segons.
S'ha de veure en tots els dispositius.
hores estimades: 3,0 Mòduls: MP07 MP08 MP09
hores estimades: 5,0 Mòduls: MP07 MP09
hores estimades: 5,0 Mòduls: MP06 MP07 MP08 MP09
hores estimades: 3,0 Mòduls: MP06 MP09
Inici: 19 de novembre de 2025
Final: 26 de novembre de 2025
Hores estimades totals: 16,0
Quan s'acaba el compte enrera, l'APP mostra la pantalla de joc.
- Al centre es mostra la partida (no implementada)
- A cada extrem (dreta i esquerra) apareix un slider deshabilitat.
- S'habilita un sol slider (l'altre romandrà inactiu):
- Slider esquerre si és el jugador 1
- Slider dret si és el jugador 2
- Quan es mou l'slider s'envia la posició al SRV.
- A la part superior apareix una barra d'estat amb els gols del jugador 1 i els del jugador 2.
hores estimades: 5,0 Mòduls: MP08 MP09
- Es controla la pala amb les tecles de les fletxes de cursor.
- DSK - RPi mostren les pales dels jugadors
hores estimades: 5,0 Mòduls: MP07 MP09
l'APP envia el valor del slider i pinta la paleta dels jugadors segons el què respongui el server
hores estimades: 6,0 Mòduls: MP08
Al acabar la partida, quan es mostra el resultat:
- Es mostra l'avatar
- Al mòbil i desktop es mostra l'històric de millors partides de cada jugador
- A la RPi es mostra el resultat i nombre de partides guanyades de cada jugador
hores estimades: 0,0 Mòduls:
- Les dades s'han de poder consultar per jugar
- Taula partides enllaçada amb taula jugadors
S'ha de guardar:
- Jugadors de la partida
- Data de la partida
- Duració en segons de la partida
- Resultat
hores estimades: 0,0 Mòduls: MP06 MP09
- Les dades introduïdes a la pantalla d'inici es guarden en un arxiu de configuració.
- Quan es mostra la pantalla d'inici (sigui després d'una partida o a l'obrir l'app) es carreguen les dades guardades a l'arxiu de configuració.
- Un nou botó per escollir un avatar d'entre un conjunt predefinit
- Guardar la nova dada de l'avatar escollit a l'arxiu de configuració
- Enviar la informació de l'avatar escollit a l'avatar (pot ser un identificador, no cal la imatge)
hores estimades: 0,0 Mòduls: MP06 MP08
Quan el jugador marca dos gols seguits, la pala duplica la llargada durant 10 segons.
hores estimades: 0,0 Mòduls: MP07 MP08 MP09
- Carregar dades guardades a l'arxiu de configuració
- Un nou botó per escollir un avatar d'entre un conjunt predefinit
- Guardar la nova dada de l'avatar escollit a l'arxiu de configuració
- Enviar la informació de l'avatar escollit a l'avatar (pot ser un identificador, no cal la imatge)
hores estimades: 0,0 Mòduls: MP06 MP07
- Tots els clients mostren un quadre amb la imatge de l'avatar de cada jugador al costat de la puntuació
- No cal guardar quin avatar tenen els jugadors a la SQLite
- Els clients han de mostrar l'avatar al costat de la configuració
- ¿Com queda a la RPi?
hores estimades: 0,0 Mòduls: MP09
- El banner es decideix en funció del minut (de la data) en el que es connecta el client RPi % X (on X és el número de banners disponibles).
- Un minut després sense activitat, es canvia el banner per un aleatori diferent a l'anterior
- Mostrar banners cada minut fins que comença la partida
hores estimades: 0,0 Mòduls: MP06 MP09
Registrar els banners que s'han mostrat, quina duració i en quin moment a la base de dades
hores estimades: 0,0 Mòduls: MP06 MP09